FANDOM

Mój teren, moje zasady.
Ashe – jedna z bohaterek gry Overwatch.

Ashe jest liderką Gangu Zadymiarzy i buntowniczą strzelczynią, która nie boi się ubrudzić sobie rąk.

Opis szczegółowy Edytuj

Ashe może prowadzić ze swojego karabinu szybki ostrzał z biodra albo przymierzyć z użyciem celownika, aby zadać większe obrażenia. Atakuje też wrogów, rzucając w nich dynamitem, a jej obrzyn ma tak dużego kopa, że pozwala zwiększyć dystans między nią a jej wrogami. Poza tym Ashe nie walczy sama i kiedy zajdzie potrzeba, u jej boku może stanąć omnicki pomocnik, B.O.B. Oficjalna strona Overwatch

Tło fabularne Edytuj

Ashe to ambitna przywódczyni Gangu Zadymiarzy i szanowana postać w półświatku przestępczym.

Ashe urodziła się w zamożnej rodzinie i dorastała, ciesząc się idącymi za dostatkiem specjalnymi względami. Jej rodzice byli wziętymi konsultantami biznesowymi i prowadzili szkolenia dla wpływowych prezesów na całym świecie. Chociaż poświęcali jej niewiele uwagi (często zostawiając ją pod opieką rodzinnego, omnickiego lokaja, B.O.B.-a), to zapewnili Ashe wszystko, co niezbędne do osiągnięcia sukcesu w życiu. Jednak przypadkowe spotkanie z lokalnym zawadiaką, Jessem McCree, i nieplanowana seria wspólnie popełnionych przestępstw otworzyły jej oczy na prawdziwe powołanie. Satysfakcja z przechytrzania przeciwników oraz dreszczyk emocji związany z unikaniem kary popchnęły ją na drogę bezprawia, z której nie zamierzała wracać.

Wraz z trzema pozostałymi założycielami Gangu Zadymiarzy, Ashe zaczęła zdobywać sławę dzięki coraz większym i coraz bardziej zuchwałym napadom. Szybki sukces gangu doprowadził do konfliktów z innymi organizacjami przestępczymi na południowym zachodzie Ameryki. Ich spotkania często kończyły się brutalnie. Po latach starć i rozlewu krwi Ashe wezwała szefów największych gangów na spotkanie.

Ashe znalazła sposób na zwiększenie wpływów ich wszystkich. Wykorzystała to, czego nauczyła się od swoich rodziców, aby zaprowadzić porządek w szeregach gangów. Jej propozycja polegała na tym, aby organizacje współpracowały ze sobą (lub przynajmniej nie działały przeciwko sobie). Miała proste zasady: zawsze dotrzymywać słowa, nie współpracować z przedstawicielami prawa, respektować granice terytoriów i bezwzględnie karać za zdradę.

Teraz, kiedy Ashe nie musi już tracić energii na konflikty z innymi gangami, rozsławia swoje nazwisko na amerykańskim południowym zachodzie poprzez śmiałe napady i akcje. Zaprowadziły ją one na szczyt listy najbardziej poszukiwanych przez władze przestępców i ugruntowały jej pozycję jako legendy bezprawia.

Zdolności Edytuj

Żmija

Żmija

Karabin półautomatyczny Ashe pozwala jej prowadzić szybki ostrzał lub spokojnie przymierzyć, aby zadać większe obrażenia.

Użycie: LPM/PPM, XB RT/XB LT, PS3 R2/PS3 L2

Obrzyn

Obrzyn

Ashe strzela do wrogów znajdujących się przed nią i odrzuca ich oraz siebie, co zwiększa jej mobilność.

Użycie: LS, XB LB, PS3 L1

Dynamit

Dynamit

Ashe rzuca ładunek, który po krótkiej chwili wybucha. Może też zdetonować go wcześniej, strzelając w niego. Ponadto eksplozja podpala wrogów i zadaje im obrażenia z upływem czasu.

Użycie: E, XB RB, PS3 R1

B.O.B.

B.O.B.

Ashe wzywa swojego zaufanego, omnickiego pomocnika, B.O.B.-a, który szarżuje przed siebie, wyrzuca wrogów w powietrze i zapewnia ogień zaporowy działkami ręcznymi.

Użycie: Q, XB Y, Trójkąt (PS)

Osiągnięcia Edytuj

Ikona Nazwa Opis Nagroda
Ashe osiągnięcia krótki lont Krótki lont Zabij wroga strzelając w Dynamit Ashe z przynajmniej 30 metrów w szybkiej grze/rywalizacji. Ashe graffiti osiągnięcia piksel
Ashe osiągnięcia strzelanie do rzutków Strzelanie do rzutków Grając Ashe zadaj śmiertelny cios wrogowi podrzuconemu przez B.O.B.-a w szybkiej grze/rywalizacji. Ashe graffiti osiągnięcia słodziak

Występy Edytuj

Gry Edytuj

Filmy animowane Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Oficjalna zapowiedź Ashe odbyła się na konwencie BlizzCon 2018.
  • Na liczniku w swoim motorze trzyma zdjęcie, na którym gra z McCree w karty.

Zobacz też Edytuj