FANDOM

Nie zginiecie na mojej warcie.
Baptiste – jeden z bohaterów gry Overwatch, który został dodany na oficjalne serwery w aktualizacji 19 marca 2018 roku.

Baptiste to elitarny sanitariusz uzbrojony w arsenał eksperymentalnych urządzeń leczących.

Opis szczegółowy Edytuj

Baptiste wykorzystuje szereg eksperymentalnych urządzeń i elementów uzbrojenia, aby utrzymywać sojuszników przy życiu i eliminować zagrożenia nawet w najcięższych warunkach. To zaprawiony w bojach sanitariusz, który potrafi zarówno ratować życie, jak i eliminować wrogów. Oficjalna strona Overwatch

Tło fabularne Edytuj

Baptiste to elitarny sanitariusz i dawny agent Szponu. Wykorzystuje swoje umiejętności, aby pomagać tym, których życie naznaczyła wojna.

Jean-Baptiste Augustin był jednym z 30 milionów dzieci osieroconych w wyniku kryzysu omnicznego. Z powodu ograniczonych możliwości i środków, zaciągnął się do wojska. Jego nowym domem stała się międzywyspiarska Koalicja Karaibska utworzona w odpowiedzi na kryzys. Kierując się wrodzonym pragnieniem niesienia pomocy ludziom, Baptiste został sanitariuszem i służył w elitarnym oddziale sił specjalnych koalicji.

Po zakończeniu służby Baptiste miał problemy ze znalezieniem zajęcia wymagającego jego wyjątkowych umiejętności. Skorzystał z jedynej z niewielu dostępnych mu możliwości. Wstąpił do grupy najemników o nazwie Szpon, która jak wiele innych, pragnęła wzbogacić się na panującym po wojnie chaosie.

Po raz pierwszy w życiu Baptiste zasmakował dostatku. Misje Szponu były łatwe i dobrze płatne, co pozwoliło żołnierzowi odłożyć część dochodów na założenie kliniki w rodzinnym mieście. Z czasem jednak jego jednostka otrzymywała coraz brutalniejsze rozkazy, obejmujące zabójstwa i misje kończące się ofiarami wśród cywili. W wyniku tych działań Baptiste zdał sobie sprawę, że kontynuuje ten sam cykl przemocy, który zniszczył jego własną społeczność. Pełen pogardy do swoich czynów zdecydował się porzucić Szpon i obrać nową drogę.

Jednak organizacja nie zamierzała po prostu pozwolić mu odejść. Baptiste wiedział zbyt dużo i trzeba było go uciszyć. Wysłano za nim wielu agentów, w tym jego dawnych towarzyszy. Aby pozostać w ukryciu, przenosił się z miejsca na miejsce, pomagając w działaniach humanitarnych na całym świecie. Nieliczni członkowie Szponu, którym udało się odnaleźć Baptiste'a, zaginęli bez śladu.

Obecnie Baptiste skupia swoje wysiłki na budowaniu lepszego świata, lecząc tych, których może i walcząc wtedy, kiedy musi. Wie, że nie może cofnąć swojej przeszłości – teraz jednak liczy się dla niego to, aby dążyć do lepszego jutra.

Zdolności Edytuj

Miotacz Biotyczny

Miotacz Biotyczny

Miotacz Biotyczny Baptiste'a strzela seriami po trzy pociski i umożliwia graczom, którzy zapanują nad jego odrzutem, zadawanie znacznych obrażeń wrogom. Służy również jako urządzenie medyczne i miota pociskami, które leczą sojuszników znajdujących się blisko miejsca trafienia.

Użycie: LPM/PPM, XB RT/XB LT, PS3 R2/PS3 L2

Pole Nieśmiertelności

Pole Nieśmiertelności

Baptiste uruchamia urządzenie tworzące pole, które utrzymuje sojuszników przy życiu. Generator pola można zniszczyć.

Użycie: E, XB RB, PS3 R1

Impuls Regeneracyjny

Impuls Regeneracyjny

Baptiste aktywuje intensywny impuls regeneracyjny, który leczy jego i pobliskich sojuszników z upływem czasu.

Użycie: LS, XB LB, PS3 L1

Egzobuty

Egzobuty

Baptiste może skoczyć wyżej, jeśli najpierw przykucnie.

Użycie: Zdolność pasywna z użyciem: LC, XB B, Kółko (PS)

Matryca Wzmacniająca

Matryca Wzmacniająca

Baptiste tworzy matrycę, która podwaja siłę przelatujących przez nią pocisków – zarówno tych zadających obrażenia wrogom, jak i leczących sojuszników.

Użycie: Q, XB Y, Trójkąt (PS)

Osiągnięcia Edytuj

Ikona Nazwa Opis Nagroda
Baptiste osiągnięcia wygrać ze śmiercią Wygrać ze śmiercią Powstrzymaj 4 zgony jednym użyciem Pola Nieśmiertelności Baptiste'a w szybkiej grze/rywalizacji. Baptiste graffiti osiągnięcia piksel
Baptiste osiągnięcia na dobre i na złe Na dobre i na złe Wzmocnij 2500 punktów leczenia/obrażeń jako Baptiste, nie ginąc, w szybkiej grze/rywalizacji. Baptiste graffiti osiągnięcia słodziak

Występy Edytuj

Gry Edytuj

Filmy animowane Edytuj

Opowiadania Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Oficjalna zapowiedź Baptiste'a odbyła się 22 lutego 2019.

Zobacz też Edytuj