FANDOM

Jak dobrze jest wrócić!
Echo – jedna z bohaterów gry Overwatch, która aktualnie jest dostępna na PST.

Echo to ewoluujący robot zaprogramowany do korzystania z szybko adaptującej się sztucznej inteligencji, stanowi przełomowe osiągniecie technologii.

Opis szczegółowy Edytuj

Echo to ewoluujący robot zaprogramowany do korzystania z szybko adaptującej się sztucznej inteligencji, na tyle wszechstronny, aby spełniać różne role na polu walki. Oficjalna strona Overwatch

Zdolności Edytuj

Trójstrzał

Trójstrzał

Echo wystrzeliwuje jednocześnie trzy pociski układające się w trójkątny wzór.

Użycie: LPM, XB RT, PS3 R2

Bomby Przyczepne

Bomby Przyczepne

Echo wystrzeliwuje salwę przyczepnych bomb, które wybuchają po krótkim czasie.

Użycie: PPM, XB LT, PS3 L2

Lot

Lot

Echo szybko rusza naprzód i może swobodnie wzbić się w powietrze.

Użycie: LS, XB LB, PS3 L1

Skupiona Wiązka

Skupiona Wiązka

Echo przez kilka sekund podtrzymuje działanie wiązki, która zadaje bardzo duże obrażenia celom mającym mniej niż połowę zdrowia.

Użycie: E, XB RB, PS3 R1

Szybowanie

Szybowanie

Przytrzymaj skok, aby szybować podczas opadania.

Użycie: Zdolność pasywna z użyciem: Space, XB A, Krzyżyk (PS)

Duplikacja

Duplikacja

Echo duplikuje cechy wyznaczonego wrogiego bohatera i zyskuje jego zdolności.

Użycie: Q, XB Y, Trójkąt (PS)

Osiągnięcia Edytuj

Ikona Nazwa Opis Nagroda
Echo osiągnięcia skupienie Skupienie Zalicz 2 trafienia kończące jedną skupioną wiązką Echo w szybkiej grze/rywalizacji. 65px
Echo osiągnięcia adaptacja Adaptacja Użyj superzdolności 2 innych bohaterów jako Echo, nie ginąc w szybkiej grze/rywalizacji. 65px

Biografia Edytuj

Geneza Edytuj

Aby prześledzić genezę projektu Echo, należy zagłębić się w osobistą historię singapurskiej uczonej, doktor Miny Liao, która z czasem stała się znana głównie jako jedna z pierwszych agentek Overwatch. Jednak przed dołączeniem do organizacji, doktor Liao była powszechnie uważana za jedną z najwybitniejszych ekspertek w dziedzinie robotyki i sztucznej inteligencji. Pracowała w Omnica Corporation, gdzie należała do zespołu odpowiedzialnego za zaprojektowanie i stworzenie omników – tych samych maszyn, które później wypowiedziały wojnę ludzkości w czasie kryzysu omnicznego. Ostatecznie to właśnie dzięki tej naukowej wiedzy i doświadczeniu zwerbowano ją do Overwatch, by pomogła powstrzymać swoje własne dzieła.

Nawet tak katastrofalne w skutkach wydarzenie nie wystarczyło, aby Liao straciła wiarę w potencjał sztucznego życia. Mina wiedziała, że jest w stanie zmienić życie wszystkich ludzi na lepsze i zaczęła rozważać możliwość rozwinięcia oryginalnych projektów omników. To marzenie stało się fundamentem projektu Echo. Jednak ze względu na restrykcje w zakresie badań nad rozwojem sztucznej inteligencji, które po kryzysie omnicznym nałożono na Overwatch, Liao była zmuszona ograniczyć możliwości Echo. Stworzyła wielozadaniowego robota adaptacyjnego, którego można było zaprogramować do wykonywania przeróżnych funkcji: od pomocy medycznej po prace budowlane. Na Echo nałożono poważne ograniczenia w podejmowaniu niezależnych decyzji i wyposażono w wiele dodatkowych warstw zabezpieczeń, awaryjne systemy deaktywujące oraz inne środki zapobiegawcze, aby utrzymać ją pod kontrolą. Była z powodzeniem wykorzystywana podczas misji próbnych z udziałem grup szturmowych Overwatch, ale kierownictwo organizacji nie chciało dopuścić Echo do pełnej służby.

Starzy Znajomi Edytuj

Jednak tak naprawdę Liao wyposażyła swoje dzieło w potężną sztuczną inteligencję, która uczy się dzięki obserwacji. Po tysiącach godzin spędzonych w obecności Liao Echo przyswoiła wiele zachowań pani doktor – w tym jej mowę. Niewiele osób znało ten sekret. Wśród nich był agent Blackwatch, Jesse McCree, którego czasami przydzielano do ochrony pani naukowiec. Kiedy Liao zginęła w ataku na placówkę Overwatch, kierownictwo organizacji stało się niechętne na kontynuowanie tak niebezpiecznego projektu i wszystkie prace nad Echo zostały całkowicie wstrzymane, a robota poddano kwarantannie.

Overwatch 2 Edytuj

Echo po raz pierwszy wzięła udział w akcji jako pełnoprawny członek Overwatch po dołączeniu do reaktywowanej grupy w obronie Paryża przed atakiem Sektora Zero. Ale, ponieważ jest wystawiona na kontakt z nowymi osobami, ideami i sytuacjami bez wsparcia doktor Liao, nikt nie wie, w jakim kierunku ewoluuje w przyszłości.

Występy Edytuj

Gry Edytuj

Filmy animowane Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Głos Echo to tak naprawdę głos doktor Liao.

Zobacz też Edytuj