FANDOM

Nauka ujawni nam prawdę.
Moira – jedna z bohaterek gry Overwatch, która została dodana na oficjalne serwery w aktualizacji 16 listopada 2017 roku.

Opis szczegółowy Edytuj

Biotyczne zdolności Moiry pozwalają leczyć lub zadawać obrażenia w każdej sytuacji. Chociaż jej Biotyczny Chwyt leczy na niewielką odległość, jej Kule Biotyczne mają daleki zasięg i zapewniają leczenie członkom drużyny oraz ranią nieprzyjaciół. Moira może również używać zdolności Zniknięcia, aby uciec grupom wrogów lub pozostać blisko sojuszników i zapewniać im wsparcie. A kiedy naładuje superzdolność – Koalescencję – może uratować wielu sojuszników naraz przed śmiercią lub dobić osłabionych przeciwników. Oficjalna strona Overwatch

Tło fabularne Edytuj

Moira O'Deorain to postać równie genialna co kontrowersyjna. Jako naukowiec specjalizuje się w przełomowych osiągnięciach inżynierii genetycznej i szuka sposobu na okiełznanie podstawowych elementów, z których zbudowane jest życie.

Ponad dekadę temu O'Deorain opublikowała kontrowersyjną pracę naukową opisującą szczegółowo metodologię tworzenia niestandardowych programów genetycznych, które mogłyby zmieniać DNA na poziomie komórkowym. Badania te wydawały się obiecującym krokiem w kierunku walki z chorobami i zaburzeniami oraz maksymalizacji potencjału ludzkiego.

Wkrótce spotkała się z dezaprobatą środowiska naukowego. Wiele osób uznało, że jej praca jest niebezpieczna i nieetyczna. O'Deorain została nawet oskarżona o to samo niekontrolowane pragnienie rozwoju naukowego, które według niektórych osób doprowadziło do wybuchu kryzysu omnicznego. Ponadto inni genetycy nie byli w stanie odtworzyć wyników badań Moiry, co dodatkowo podważyło jej odkrycia. Zamiast popchnąć jej karierę do przodu, praca naukowa Moiry O'Deorain poważnie zaszkodziła jej reputacji.

Wówczas otrzymała ofertę pomocy z nieoczekiwanego źródła: od tajnej gałęzi Overwatch zwanej Blackwatch. Moira kontynuowała swoją pracę w tajemnicy opracowując nowe technologie i narzędzia dla organizacji. Informacje o zatrudnieniu O'Deorain były ściśle tajne, aż do momentu wszczęcia dochodzenia przeprowadzonego po incydencie w Wenecji. Wielu wysokich rangą urzędników Overwatch twierdziło, że nie posiadało wiedzy na temat współpracy z Moirą O'Deorain.

Po rozwiązaniu Overwatch O'Deorain została zmuszona do skorzystania z niekonwencjonalnych źródeł finansowania. Tym razem została zaproszona do kolektywu naukowego, który założyło miasto Oaza. Niektórzy szeptali jednak, że już wówczas Moirę od wielu lat wspierała złowieszcza organizacja Szpon, która pomagała O'Deorain w eksperymentach w zamian za możliwość wykorzystania wyników badań do własnych celów.

Choć Moira nie cofnie się przed niczym, aby dokonać przełomowych odkryć naukowych, jej praca pozostaje nadal nieznana większości świata. Teraz jednak, gdy O'Deorain została uwolniona od wszelkich ograniczeń, pozostaje tylko kwestią czasu, aż sytuacja ta się zmieni.

Zdolności Edytuj

Biotyczny Chwyt

Biotyczny Chwyt

Używając lewej ręki Moira wykorzystuje swoją energię biotyczną i leczy znajdujących się przed sobą sojuszników. Prawą ręką wystrzeliwuje wiązkę energetyczną dalekiego zasięgu, która wysysa życie z wrogów oraz leczy Moirę i regeneruje jej energię biotyczną.

Użycie: LPM, XB RT, PS3 R2

Kula Biotyczna

Kula Biotyczna

Moira wystrzeliwuje odbijającą się Kulę Biotyczną i może wybierać między efektem regenerującym, który leczy sojuszników lub wyniszczającym, który rani wrogów.

Użycie: E, XB RB, PS3 R1

Zniknięcie

Zniknięcie

Moira teleportuje się na niewielką odległość.

Użycie: LS, XB LB, PS3 L1

Koalescencja

Koalescencja

Moira emituje wiązkę o dużym zasięgu, która zarówno leczy sojuszników, jak i przenika bariery i rani wrogów.

Użycie: Q, XB Y, Trójkąt (PS)

Osiągnięcia Edytuj

Ikona Nazwa Opis Nagroda
Moira osiągnięcia podstawy trygonometrii Podstawy trygonometrii Wykorzystaj w pełni 2 rodzaje Kuli Biotycznej w szybkiej grze/rywalizacji, nie umierając. Moira graffiti osiągnięcia piksel
Moira osiągnięcia antypoda Antypoda Traf 7 celów jednocześnie Koalescencją Moiry w szybkiej grze/rywalizacji. Moira graffiti osiągnięcia słodziak

Występy Edytuj

Gry Edytuj

Filmy animowane Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Oficjalna zapowiedź Moiry odbyła się na konwencie BlizzCon 2017.

Zobacz też Edytuj